Föreningsinformation

Vi vill kort informera om bostadsrättsföreningen och ge lite tips. Föreningen bildades år 2004 och består av 39 lägenheter. I husets källare finns två tvättstugor, en lite större som bokas med tvättcylinder och en lite mindre där bokning sker på bokningstavlan vid tvättstugan. Om en bokning inte utnyttjas är det okej att börja tvätta en timma efter starttiden.

I källaren finns också förrådsutrymme och ett snickarrum där det finns möjlighet för lite hemmafix. Föreningen har ett cykelrum med ingång på gaveln. Runt hörnet från cykelrummet finns en gräsmatta som också tillhör föreningen, på den varmare delen av året sätter vi ut bord och stolar som samtliga medlemmar har rätt att nyttja. Det finns även ett par grillar i cykelrummet som det är fritt fram att använda.

I kretsloppsrummet kan ni källsortera matavfall, kartong, plast, metallförpackningar, tidningar, matavfall, flaskor, batterier och glödlampor. Större avfall och farligt avfall till exempel färgburkar lämnas på kommunens återvinningsstationer. Påsar till matavfallssorteringen finns att hämta intill snickarrummet i källaren.

Föreningen har ett kollektivt bredband-, tv- och telefoniavtal med Telia. För att komma igång med att surfa kontaktar ni Telia och samma dag har ni fungerande internet i lägenheten. Kostnaden för detta debiteras på avgiftsavin från SBC.

Vattenförbrukningen mäts och debiteras individuellt. Debiteringen kommer på avgiftsavin i efterhand. Förbrukning följs på: http://www.bkab.se/user. Saknar ni inloggningsuppgifter, kontakta styrelsen.

Nyckelhantering:
Allmänna lås på Limhamn hanterar vårt nyckelsystem. Behöver man en ny eller vill beställa fler nycklar så måste detta skickas till styrelsen för godkännande och rekvisition till allämnna lås.
Styrelsen behöver följande information:
- Fullständigt namn
- Nyckelnummer
- Telefonnummer
- Lägenhetsnummer

Andrahandsuthyrning:
Uthyrning i andra hand kräver styrelsens samtycke. Begäran om samtycke ska vara skriftlig och innehålla skälet för begäran, tidsperiod och vem som ska hyra lägenheten. Mer info finns i stadgarna och våra trivselregler. Blankett finns under fliken blanketter och skickas därefter in till styrelsen.

Parkering:
Föreningen har ingen egen parkering utan vi hänvisar till Malmö Stads gatukontor(boendeparkering).